Zadovoljavate li uvjete za podnošenje zahtjeva za Potporu za očuvanje radnih mjesta za lipanj 2020? Neke od odgovora možete pronaći ovdje.
Za lipanj je potrebno dostaviti novi zahtjev putem online aplikacije (od 8.-30.06.), a dokumentacija koju popunjava i dostavlja poslodavac je:
- Obrazac Zahtjeva s pripadajućim tablicama dostupni su na ovoj stranici u sekciji Dokumentacija za predaju zahtjeva
- Izjava o točnosti podataka i razloga za korištenje potpore
- Zahtjev se predaje isključivo putem web aplikacije. Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera zahtjeve predaju isključivo elektroničkom poštom (e-mail)
U potpore za lipanj i očuvanje radnih mjesta za prihvatljive sektore čije poslovanje ne može iz objektivnih razloga biti otvoreno ili imaju pad veći od 50%, a uzrokovano COVID-19 krizom uključene su i:
- administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – samo djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) i putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima
čime je obuhvaćen i N 77 razred NKD-a kao i 77.34 iznajmljivanje i davanje u zakup (leasing) plovnih prijevoznih sredstava.
Iako je HZZ na svojim stranicama iznio detalje o uvjetima podnošenja zahtjeva (u nastavku teksta), ostaje otvoreno dosta pitanja na koje poslodavci još nemaju odgovore:
- Za stalne sezonce koji su u mjeri i započinju s radom 1. lipnja 2020. (prijavljeni na ugovorenu plaću prema radnom mjestu i imaju ugovor do kraja godine) – može li poslodavac za njih koristiti pravo na potporu za lipanj 2020?
- Za potpore za lipanj – dokaz o prihvatljivoj djelatnosti dostavlja poslodavac ili isto provjerava HZZ? te na koji način – koji podaci su relevantni?
- Mogu li i na koji način potporu za lipanj koristiti poslodavci koju obavljaju više djelatnosti od kojih su neke navedene u sektorima koji su obuhvaćeni kao prihvatljivi poslodavci, a druge nisu? Nedostaje pojašnjenje dokaza pada prihoda kroz PDV obrazac s obzirom da se za navedene tvrtke ne može iščitati koji je pad prihoda za glavnu djelatnost, a koji za ostale djelatnosti tj. ne može se izdvojeno iskazati pad prihoda kroz PDV obrazac samo za „prihvatljivu“ djelatnost za korištenje potpora za lipanj. Stoga je pitanje koji će se dokaz morati dostaviti u tu svrhu uz PDV obrazac?
U nastavku donosimo cjelokupni tekst HZZ uvjeta za podnošenje zahtjeva za Potporu za očuvanje radnih mjesta za lipanj 2020.
Ova potpora nema obilježja državne potpore male vrijednosti jer je sastavni dio gospodarskih mjera Vlade RH koje spadaju u očuvanje radnih mjesta u najugroženijim sektorima. Usmjerena je na poduzetnike koji obavljaju gospodarsku djelatnost (trgovačka društva, obrti i samostalne profesije).
Mjera se ne odnosi na:
- poslovne subjekte, čiji su osnivači Republika Hrvatska, županije i jedinica lokalne samouprave, i na poslovne subjekte koje su ti poslovni subjekti osnovali.
- poslovne subjekte, u kojima Republika Hrvatska, županije i jedinica lokalne samouprave imaju vlasničke udjele više od 25%, i na njihova trgovačka društva kćeri.
Navedeno se primjenjuje od početka provedbe Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) uz izuzeće poslodavaca iz Sektora I: Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane i pića.
- Poslodavci koji koriste mjere HZZ-a i drugih davatelja, a kojima je opravdani trošak plaće, ne mogu istovremeno koristiti obje mjere. Zabrana kumulacije opravdanog troška iste namjere po različitim mjerama.
Poslodavci mogu odabrati:
- Mirovanje ugovornih obveza po aktivnim ugovorima mjera APZ-a HZZ-a koji uključuju trošak plaće i koristiti ovu mjeru.
- Istekom razdoblja korištenja ove mjere nastavljaju u preostalom razdoblju koristiti mjeru APZ-a koju su prvotno stavili u mirovanje, na način koji će biti reguliran Aneksom ugovora.
- Za radnike zaposlene nakon 19. ožujka 2020. g. bez obzira na razlog zapošljavanja ne može se odobriti potpora.
- U potporu ulaze radnici koje je poslodavac naveo u trenutku podnošenja zahtjeva.
- Poslodavci koji nisu isplatili plaću/e za travanj 2020.g., ne mogu koristiti mjeru.
- Poslodavci kojima je Inspekcijskim nadzorom utvrđeno kršenje Odluke Vlade Republike Hrvatske o iznimnim mjerama kontrole cijena za određene proizvode ne mogu koristiti potporu.
- Iznajmljivači privatnog smještaja ne mogu koristiti mjeru.
- Obiteljska poljoprivredna gospodarstva koja nisu u sustavu poreza na dobit ili dohodak ne mogu koristiti mjeru.
- Tvrtke u likvidaciji ili stečaju mogu koristiti ovu mjeru ukoliko imaju zaposlenih i podmiruju svoje obveze.
- Poslodavci koji imaju aktivne ugovore po mjeri Potpore za samozapošljavanje mogu koristiti ovu mjeru za sebe i ostale zaposlene.
Ukoliko koriste Potporu za očuvanje radnih mjesta nastupa mirovanje ugovornih obveza po aktivnim ugovorima.
Istekom razdoblja korištenja ove mjere nastavljaju u preostalom razdoblju koristiti mjeru APZ-a koju su prvotno stavili u mirovanje, na način da je isto regulirano Aneksom ugovora. - Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO – a do 29.02.2020. godine mogu koristiti mjeru.
- Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO- a do dana 29.02.2020.g., te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu.
- Osobe koje obavljaju domaću radinost ili sporedno zanimanje prema Zakonu o obrtu (NN 143/13, 127/19, 41/20), ako nisu obvezno osigurane po drugoj osnovi ili ako nisu korisnici mirovine mogu koristiti mjeru.
- Poslodavcima koji su imali pad broja zaposlenih od 01. do 20. ožujka 2020. godine može se odobriti potpora.
Poslodavac gubi pravo na potporu ukoliko je od 20. ožujka 2020.g. do trenutka isplate potpore imao pad zaposlenosti veći:
- od 40% kod poslodavaca koji zapošljavaju do 10 radnika
- od 20% za Mala poduzeća
- od 15% za Srednja poduzeća
- i 10% Velika poduzeća
U isto ne ulazi istek ugovora o radu na određeno vrijeme, odlazak radnika u mirovinu i otkaz skrivljenim ponašanjem radnika.
Ciljne skupine
Radnici zaposleni kod poslodavaca iz Prihvatljivih sektora i poslodavaca.
- ne uključuje vlasnike, suvlasnike, osnivače, članove uprave, direktore, prokuriste i sl.
Navedeno se ne odnosi na poslodavce:
- kod kojih je zaposleno do 10 radnika i vlasnika obrta bez obzira na broj zaposlenih.
Ukoliko više poslovnih subjekata imaju istog osnivača/ vlasnika koji pojedinačno zapošljavaju manje od 10 radnika, a svi poslovni subjekti zajedno imaju više od 10 zaposlenih radnika, potpora se ne odobrava za vlasnike, suvlasnike, osnivače, članove uprave, direktore, prokuriste.
Potpora se ne odobrava za suvlasnike s više od 25 % udjela u trgovačkom društvu ili drugoj pravnoj osobi.
U ciljanu skupinu radnika ulaze svi osiguranici kod predmetnog poslodavca (bez obzira li je li radnik na određeno ili neodređeno, radi li se o građanima RH, EU ili trećih zemalja, je li rade u punom ili nepunom radnom vremenu ili imaju neki od statusa poput samohranog roditelja, hrvatskog branitelja i izaslanog radnika) osim umirovljenika i stranih radnika iz trećih zemalja kojima je prestala važiti dozvola za boravak i rad.
U ciljanu skupinu radnika ulaze i radnici zaposleni u podružnicama predstavništva stranih tvrtki u Republici Hrvatskoj.
Visina subvencije
iznos od 4.000,00 kuna za mjesec lipanj po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu.
Kriterij
Poslodavci trebaju dokazati da su u svibnju 2020. godine imali pad prihoda za najmanje 50% u odnosu na svibanj 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za svibanj 2020.g. i svibanj 2019.g. Poreznoj upravi.
- Ako poslodavac posluje kraće od 12 mjeseci treba dokazati pad prometa za najmanje 50% u svibnju 2020. u odnosu na veljaču 2020. godine temeljem predaje PDV obrasca za svibanj i veljaču 2020.g. Poreznoj upravi.
Porezna uprava će temeljem dostavljenog PDV obrasca, a na zahtjev Hrvatskog zavoda za zapošljavanje dostaviti podatak o stvarnom postotku pada prihoda za promatrano razdoblje.
Ukoliko je postotak pada prihoda najmanje 50% uz zadovoljavanje ostalih uvjeta može se odobriti potpora.
Zavod u svrhu dokazivanja opravdanosti potpore za očuvanje radnih mjesta kada iz dostavljene dokumentacije nije vidljiva opravdanost može zatražiti i drugu dokumentaciju.
Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a dokazuju pad prihoda na temelju tablice pada prihoda.
Dokumentacija koju popunjava i dostavlja poslodavac
- Obrazac Zahtjeva s pripadajućim tablicama dostupni su na ovoj stranici u sekciji Dokumentacija za predaju zahtjeva
- Izjava o točnosti podataka i razloga za korištenje potpore.
- Zahtjev se predaje isključivo putem web aplikacije. Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera zahtjeve predaju isključivo elektroničkom poštom (e-mail).
Obveze poslodavca
- Odmah ili najkasnije u roku od 8 dana obavijestiti Zavod ukoliko je došlo do otkaza ugovora o radu s pojedinim radnikom s točnim datumom i razlogom otkaza.
- Za opravdano otkazane ugovore o radu, što uključuje istek ugovora na određeno, sporazumni otkaz na zahtjev radnika, osobno uvjetovani otkaz, odlazak radnika u mirovinu i otkaz zbog skrivljenog ponašanja radnika, poslodavac ostvaruje pravo na isplatu prema danima koje je osoba odradila u mjesecu otkaza.
- Ukoliko je došlo do otkaza ugovora o radu krivnjom poslodavca, isti ne ostvaruje pravo na isplatu za radnika kojem je otkazan ugovor za odrađeni mjesec ili dane u mjesecu koji dospijevaju za isplatu.
Poslodavac se obvezuje Zavodu dostaviti dokaze o isplaćenoj plaći za prethodni mjesec, najkasnije do 5. u tekućem mjesecu u kojem dospijeva isplata iznosa Potpore, izuzev za prvu isplatu potpore. Isto se ne odnosi na obrtnike koji nisu u zakonskoj obvezi isplate plaće. Isti će dostaviti izjavu da su sredstva utrošena sukladno namjeni potpore.
- Pod dokazom o isplaćenoj plaći smatra se financijski dokument iz kojeg je razvidno da je izvršena obveza isplate plaće (Izvod s poslovnog računa), oznaka Izvješća o primicima, porezu na dohodak i prirezu te doprinosima za obvezna osiguranja (Obrazac JOPPD) i OIB svakog radnika za kojeg je isplaćena Potpora za svaki mjesec isplate plaće.
Poslodavac koji je tražio potporu za 50+ radnika će morati vratiti potporu, ako od trenutka dobivanja potpore pa do zaključno do 31. prosinca 2021. godine postupi na jedan od slijedećih načina:
- isplati dividendu ili udjel u dobiti ili druge istovjetne primitke koji se smatraju raspodjelom dobiti bilo kojega poreznog razdoblja;
- ako vlastite dionice odnosno vlastite poslovne udjele dodijeli članovima uprave i/ili izvršnim direktorima i/ili prokuristima i/ili drugim osobama koje su ovlaštene da vode cijelo ili dio njegovog poduzeća;
- dodijeli pravo osobama iz točke 2. na opcijsku kupnju dionica ili bilo koje drugo pravo koje se temelji na vrijednosti vlastitih dionica;
- isplati osobama iz točke 2. bilo koji iznos kao što su: bonus za postignute rezultate, nagrada za radne rezultate iznad neoporezivog iznosa propisanog propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka i ostale slične primitke koji se oporezuju kao dohodak od nesamostalnog rada ili drugi dohodak, sukladno propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka;
- stekne vlastite dionice odnosno vlastite poslovne udjele.
Navedeno se odnosi na poslodavce koji će na propisane načine postupiti u razdoblju od 29.5.2020. do 31.12.2021.g.
Obveze HZZ-a
- Zaprimiti i obraditi zahtjev korisnika u roku od 10 dana od dana zaprimanja cjelokupne dokumentacije
- Obavijestiti korisnika o odobrenom zahtjevu i potpisati ugovor o dodjeli sredstava
- Osigurati redovitu isplatu sredstava
- Prije isplate sredstava provjeriti statuse radnika za koje se isplaćuje potpora
- Prije isplate provjeriti solventnost poslodavca
- Prije isplate provjeriti pad prihoda od najmanje 50% temeljem PDV obrasca ili drugih zakonskih dokumenata
- Obavljati redovitu kontrolu broja radnika u razdoblju ugovorne obveze
Poslodavac može uputi prigovor na dostavljenu obavijest o ocjeni Zahtjeva u roku 8 dana od dan zaprimanja obavijesti.
Prigovor se upućuje na Hrvatski zavod za zapošljavanje, Središnji ured, Odjel mjera aktivne politike zapošljavanja, Savska c. 64, Zagreb. Središnji ured je u obvezi u roku 10 dana odgovoriti na prigovor.
Isplate sredstava
Do 20. u mjesecu za prethodni mjesec.
Isprintajte sve informacije u jednom dokumentu: